fruit, fruits, fruit salad

Naturalna witamina C z bioflawonoidami

Naturalna witamina c z bioflawonoidami to znany związek chemiczny będący pochodną glukozy pozyskany wprost z natury. Kwas askorbinowy z warzyw i owoców jest dobrze wchłaniany i wspomaga syntezę kolagenu, a także prawidłowe krążenie i nie powstawanie krwotoków. Jeśli chce się wpływać na budowę prawidłowej odporności organizmu należy dostarczać odpowiednią ilość witaminy C.

Naturalna witamina C – dlaczego warto?

Właściwie naturalna witamina C pod względem chemicznym nie różni się niczym od postaci syntetycznej. Jednak w przypadku tej drugiej nie zawsze wzbogacana jest ona w bioflawonoidy, co powoduje zmniejszone wchłanianie. Zatem należy przyjmować ekstrakty z owoców, zamknięte w kapsułkach ale najlepiej dostarczać odpowiednie ilości witaminy w codziennej diecie. Porcja warzyw i owoców powinna być częścią każdego posiłku. Według zapotrzebowania każda osoba powinna porcję warzyw lub owoców spożywać 5 razy w ciągu dnia. Dzięki temu można zasilić organizm odpowiednią dawką witamin, w tym witaminy C. Odwieczny dylemat czy spożywać owoce ze skórką czy bez został już dawno rozwiązany. Oczywiście nie zawsze jest ona jadalna, ale w tych owocach np. leśnych czy winnych, gdzie jej spożycie jest naturalne nie należy z niej rezygnować. Zatem winogrona, jagody czy aronie jemy ze skórką po uprzednim dokładnym umyciu. Jak wiadomo w przypadku upraw często stosuje się wiele środków ochrony roślin, których należy się pozbyć ,przy dokładnym myciu. Cały nasz wywód odnośnie skórki nie jest przypadkowy, gdyż zawiera ona bioflawonoidy. To substancje, które pomagają lepiej przyswajać naturalną witaminę C. Oczywiście z ilości spożycia nie należy przesadzać. Trzeba koniecznie sprawdzać w tabelach dietetycznych ile witaminy C zawartej jest w danej porcji owoców. Nie należy przekraczać ilości 220 mg na dzień, gdyż większa dawka zmniejsza wchłanianie witaminy C. Zatem czasem prościej sięgnąć po kapsułki, gdzie ta ilość jest dokładnie określona. Tym bardziej, że w przeciętnej diecie dostarcza się ok. 80 mg witaminy C. Przede wszystkim naturalna witamina C ma zdolność neutralizacji wolnych rodników tlenowych, zatem sprzyja utrzymaniu zdrowia. Wolne rodniki niszczą białka, a także lipidy czy nawet DNA, dlatego właściwa dieta z odpowiednią dawką witaminy C jest tak ważna.

Z czego pozyskiwana jest naturalna witamina C z bioflawonoidami?

Warto wiedzieć, że naturalna witamina C dostępna jest w wielu preparatach. Może być pozyskiwana z aceroli, dzikiej róży, rokitnika. Bardzo duże ilości kwasu askorbinowego znajdują się również w czarnej porzeczce, agreście indyjskim, camu camu, pędach sosny i aronii. Jednak najlepszym źródłem bioflawonoidów jest gorzka pomarańcza.

Czym są owe bioflawonody i jakie możemy wyróżnić?

Przede wszystkim bioflawonoidy to związki chemiczne, które nadają roślinom ich określone zabarwienie. Jednak na tym nie kończy się ich rola, gdyż chronią je przed zanieczyszczeniami i szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. Są naturalnymi insektycydami i fungicydami oraz antyoksydantami. Nic wiec dziwnego, że mają tak pozytywny wpływ na ludzki organizm. Witamina C dla każdego z nas jest egzogenna, to znaczy, że w przeciwieństwie do większości zwierząt, wyłączając naczelne i świnki morskie nie jesteśmy w stanie samodzielnie jej wytwarzać i musimy dostarczać ją w diecie. Ważne by była czysta chemicznie i dobrze wchłanialna, a to zapewnia obecność bioflawonoidów. Można je podzielić na kilka rodzajów: flawonole, flawony, a także izoflawony, flawonony, ketechiny i antycyjanidyny. Ich działanie przeciwzapalne i antynowotworowe zostało udowodnione, gdyż zmniejszają stres oksydacyjny. Uelastyczniają naczynia krwionośne i wzmacniają ich ścianki. Wiele z nich ma również działanie moczopędne i może łagodzić stany zapalne i zapobiegać infekcjom. Chronią organizm przed chorobotwórczymi wirusami, stąd obserwuje się wzrost sprzedaży w okresach gryp i przeziębień. Trzeba jednak pamiętać, że tylko systematyczne zażywanie witamin może pomóc wzmocnić układ odpornościowy, a w przypadku zaatakowania przez wirus i jego osłabienia nie zostało udowodnione, że przyjmowanie witaminy wpłynie na szybszy powrót do zdrowia.

W przemyśle farmaceutycznym i produkcji naturalnej witaminy C w procesach ekstrakcyjnych bioflawonoidy pozyskuje się głównie z cytrusów. Najlepsza jest tutaj gorzka pomarańcza. Najlepsze działanie wspomagające układ odpornościowy i krwionośny można uzyskać, gdy witamina C i bioflawonoidy pochodzą z tego samego źródła. W końcu dąży się do tego by wchłanialność witaminy była 100% albo przynajmniej bliska tej wartości. Nie należy też z tego względu przesadzać w drugą stronę. Dawka 220 mg to absolutnie maksimum i nie warto jej przekraczać

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

20 − 17 =